سبک زندگی مردم آزادی و برابری است! - سیامک بهاری

سبک زندگی مردم آزادی و برابری است! – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

راه‌اندازی سامانه‌ای موسوم به “رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص‌های فرهنگ عمومی، سبک زندگی مردم، مرجعیت رسانه‌ای و وضعیت ارتباطات کشور” در مجلس اسلامی تصویب شد. با تصویب این ماده، همهٔ پلتفرم‌های داخلی موظف‌اند جزئی‌ترین نکات شخصیِ زندگی کاربران خود را، از خریدوفروش روزانه، تا رفت‌وآمدها، تماس‌ها و… را به‌صورت سازماندهی شده، به این سامانه گزارش کنند. یعنی همه شئون زندگی مردم قرار است تحت نظارت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور قرار گیرد.

جمهوری اسلامی وحشت‌زده از روند فراگیر انقلاب زن زندگی آزادی، فروریختن هیمنه و اقتدارش، پس‌زدن آشکار سنن و سبک اسلامی تحمیلی‌اش، با خیزش انقلابی مردمی روبرو شد که آشکار از خانه تا خیابان، تا کارخانه و مدرسه و دانشگاه، کل ارزش‌های ارتجاعی و واپس‌مانده، تبعیض‌آمیز، زن‌ستیزانه، ضد کودک، ضد ارزش‌های انسانی را با جسارتی عظیم به چالش می‌کشند. جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند. خامنه‌ای و سبک زندگی اسلامی تحمیلی او را مسبب سیه‌روزی جامعه می‌دانند. سکه یک پولش کرده‌اند و بساط همه دستگاه‌های تبلیغی و نظارتی و امنیتی و سرکوب آن را دارند بر هم می‌زنند.

مشخص شد که این جامعه نه‌تنها ضد زن نیست که انقلابی زنانه را دارد رقم می‌زند. ارزش‌های والای بشری، آزادی و برابری، رفع تبعیض و خاتمه‌دادن به فقر و فلاکت، برپایی جامعه‌ای برابر، مدرن، شاد و مرفه، پرچم مطالبات آن است.

این جامعه ملتهب و به‌پاخاسته، طی بیش از چهار دهه، حکومت را بارها به اعتراف به عجز، ناتوانی و درماندگی در تحمیل حجاب اجباری، کشانده است. شکست مفتضحانه در طرح عفاف و حجاب، طرح فرزندآوری، گشت ارشاد، پادگانی کردن فضای آموزشی کشور، شکست در طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و تحمیل فیلترینگ. بگیروببند و کشتار و تهدید و ارعاب، را یکی پس از دیگری به ضد خود بدل کرده است. هر چه کنترل و نظارت پلیسی بر جامعه تشدید شد، فاصله مردم از حکومت اسلامی بیشتر خودنمایی کرد. حکومت بیشتر منزوی شد و جامعه معترض را در مقابل خود به صف کرد.

این جامعه با این خصوصیات منحصربه‌فرد، با هیچ سامانه و ترفندی قابل منکوب کردن نیست. جمهوری اسلامی به‌خوبی می‌داند با این ارعاب و تهدید و دخالت سیستماتیک در جزئیات زندگی خصوصی مردم، بر شکست‌هایش اضافه خواهد کرد. این ریسمان پوسیده کنترل و نظارت به‌زودی با انقلاب مردم ایران برای همیشه بریده خواهد شد. این تلاش مذبوحانه حکومتی است که به انتهای خط رسیده است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *