پرچم مبارزه با حجاب اجباری در دست زندانیان سیاسی! - کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

پرچم مبارزه با حجاب اجباری در دست زندانیان سیاسی! – کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نرگس محمدی، زندانی سیاسی برنده جایزه نوبل روز دوشنبه پانزده آبان، در اعتراض به عدم دارو درمان ویژه برای زندانیان سیاسی و سیاست “یا مرگ یا حجاب اجبار” رژیم در قبال زنان که به‌تازگی نیز باعث قتل آرمیتا گراوند شد و ممانعت از اعزام وی بدون حجاب به بیمارستان، دست به اعتصاب‌غذا زد.
متعاقب اعتصاب‌غذای نرگس محمدی، ۷ تن از زندانیان سیاسی زن محبوس در زندان اوین در اعتراض به عدم اعزام نرگس محمدی برای درمان در خارج از زندان دست به اعتصاب‌غذا زدند. این فشارها سبب شد جمهوری اسلامی تسلیم خواسته اعتصابیون در زندان بشود و نرگس محمدی بدون حجاب اجباری جهت انجام معاینات پزشکی به بیمارستان اعزام شود.
اعزام نرگس محمدی بدون حجاب نشان از عقب‌نشینی آشکار رژیم در مقابل مبارزات زنان علیه حجاب و اعتراض زندانیان به عدم درمان ویژه خارج از زندان دارد. این یک پیروزی دیگر و گامی مهم در پیروزی انقلاب “زن، زندگی، آزادی” است. یکبار دیگر اعتراض و اعتصاب زندانیان سیاسی نشان داد، زندانی سیاسی با پرچم مبارزه و حق‌طلبی در دست، پیشاپیش جامعه، صدای اعتراض جامعه است.
جمهوری اسلامی سال‌هاست دست به آزار و اذیت زندانیان سیاسی از طریق جلوگیری از دسترسی آنها به دارو و درمان می‌زند. این سیاست رژیم نوعی “اعدام خاموش” زندانیان سیاسی است.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم امنیت و جان زندانیان سیاسی می‌داند و از همه مردم شریف و آزادی‌خواه، نهادها، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها و احزاب می‌خواهد که از هر طریق ممکن خواستار آزادی نرگس محمدی و همه زندانیان سیاسی بیمار که احتیاج به درمان ویژه خارج از زندان دارند، بشوند.

به کمپین علیه شکنجه دارویی و درمانی زندانیان سیاسی بپیوندید و خواهان آزادی بی‌قیدوشرط تمام زندانیان شوید

۱۷ آبان ۱۴۰۲
۸ نوامبر ۲۰۲۳

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *