چه قدرتی در ایران افزایش می‌یابد؟ - سینا پدرام

چه قدرتی در ایران افزایش می‌یابد؟ – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یحیی رحیم صفوی، مشاور علی خامنه‌ای با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: “از این طلب‌های چندمیلیارددلاری که وصول می‌کنیم، یک میلیارد دلارش را هم به سفره‌ها و یخچال‌های مردم برسانیم.” و افزود: “باید به افزایش قدرت اقتصادی هم مثل افزایش قدرت نظامی توجه داشته باشیم”.

به این می‌گویند عدالت اسلامی. یا شاید این “مشاور” واقعاً متوجه وخامت اوضاع اقتصادی مردم شده است و به رژیم متبوعه اخطار می‌دهد که اگر سرکیسه را شل نکنند، کلاهشان پس معرکه است. اظهارنظر این “مشاور” اعظم که هم استاد دانشگاه است و هم سرلشکر سپاه، حاوی دو نکته “ظریف” است که بررسی هر دو خالی‌ازلطف نیست.

دزدی این حضرات از سفره مردم به‌قدری بی‌حساب‌وکتاب است که دست و دلبازی این جناب “استاد”، قطره‌ای است در اقیانوس. ولی همین یک میلیارد مفروض نیز قرار نیست خرج مردم شود. بی‌هیچ شک و تردیدی باید گفت که “قدیسان” و مقربان بارگاه رهبری از “پرهیزکاران” نیستند و از این یک میلیارد موردنظر “مشاور” خامنه‌ای نیز نخواهند گذشت.

ادعای آقای مشاور مبنی بر توجه به “افزایش قدرت اقتصادی” یک پرچانگی خسته‌کننده است که بیشتر از بلاهت و شیادی هم‌زمان این آقایان نشئت می‌گیرد. اکثریت مردم در بدترین وضعیت اقتصادی که نتیجه مستقیم نرخ استثمار بالا و دزدسالاری نهادینه رژیم است به سر می‌برند و رژیم اسلامی نه می‌خواهد و نه می‌تواند به هیچ یک از دو موضوع بالا پایان دهد.

به هر رو ۴ دهه حیف‌ومیل ثروت مردم در جنگ‌های مستقیم و نیابتی این ادعا را به‌نوعی می‌تواند ثابت کند. در زیر سایه این رژیم تنها چیزی که هر ساله افزایش‌یافته، بودجه نظامی برای سرکوب مردم ایران و منطقه است. البته جنگ اخیر حماس و اسرائیل ادعای قدرقدرتی نظامی رژیم را نیز شدیداً زیر سؤال برد و خامنه‌ای را وادار کرد به “عقب‌نشینی قهرمانانه” تن دهد و از خیر محو اسرائیل بگذرد تا مگر نظام خود را حفظ کند.

از قدرت اقتصادی و نظامی اگر بگذریم، به یک قدرت واقعی که روند تصاعدی داشته است، می‌رسیم؛ قدرت انقلاب و مردم. در رشد این قدرت تردیدی نیست. تمامی ترس رژیم از افزایش این قدرت است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *