در رثای کیان، این بزرگ انسانِ کوچک - سیما بهاری

در رثای کیان، این بزرگ انسانِ کوچک – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“مراسم نخستین سالگرد کشته شدن کیان پیرفلک، کودک ۹ سالۀ اهل ایذه، روز پنجشنبه ۱۸ آبان، در جو امنیتی شدید بر سر مزارش در آرامستان پرچستان در شهر ایذه برگزار شد. گفته میشود که فضای شهر ایذه در روز پنجشنبه به شدت امنیتی بود و مأموران همه جا حضور داشتند.”

کیان پیرفلک کودک ۹ ساله را همان نفرتی کُشت که صدها جوان با آرزوهای زیبا در نیزارهای ماهشهر را کُشت، همان نفرتی که در تظاهراتها به روی مردم بی سلاح آتش گشود، هزاران نفر را در زندانها به قتل رساند، و به چشم صدها نفر شلیک کرد. حکومت نمیتواند به چشم مردم نگاه کند. در نگاه عموم مردم  نابودی خود را میبیند و از نگاه آنها میترسد. این حکومتی است که از همه چیز و همه کس هراس دارد. از کودک و پیر و جوان واهمه دارد. کیان را کُشتند چرا که میدانند جوانان و کودکانی که دارند بزرگ میشوند، گورکنانشان هستند. شلیک میکنند و میدانند که این جوانه های نازنین هر روز و هر لحظه دارند تکثیر میشوند.

کیان با دستهای کوچکش قایقی ساخت که به سوی آیندۀ روشن براند. قایقش با رویاهای ساریناها و حدیثها و هزاران انسان امیدوار بادبان برافراشته و دارد به پیش میرود و هر روز که میگذرد رنگین کمانهای بزرگتری به وسعت همۀ جهان، و در همه جا می گستراند. انقلاب زن زندگی آزادی رویاهای بزرگی را در دلهای همگی ما میپروراند. میدانیم که پیروز میشویم. چشمهای پُر امید و شاد کیان، و قلبهای سرشار از زندگی همۀ عزیزانی که با تیغ این رژیم جان باختند، انگیزه های عمیقتر ما برای پیشروی هستند.

در مراسم سالگرد کیان خیابانهای اطراف آرامگاهش پُر از مزدورانی بود که از مرده و زندۀ معترضین میترسند.

در رثای این بزرگ انسان کوچک بنویسیم، در کنار خانواده اش باشیم، صدای در گلو ماندۀ مادرش و توان پاهای ناتوان پدرش باشیم. نامش را در اعتراضاتمان فریاد بزنیم و برای در امان ماندن کودکان و جوانان، و در امان ماندن زندگی، انقلاب زن زندگی آزادی را به سرانجام برسانیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *