بازهم افراد کم‌توان در معرض آتش‌سوزی - کاظم نیکخواه

بازهم افراد کم‌توان در معرض آتش‌سوزی – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یک هفته پس از شوک جان‌باختن دست‌کم ۳۶ نفر در آتش‌سوزی مرکز ترک اعتیاد لنگرود، با وقوع سومین آتش‌سوزی در مراکز تحت‌نظر سازمان بهزیستی طی یک هفته، دست‌کم دو نفر در یک “مرکز نگهداری افراد کم‌توان” در تهران به “شدت دچار سوختگی” شدند. آری طی یک هفته سه آتش‌سوزی در مراکز نگهداری افراد کم‌توان!

سخنگوی آتش‌نشانی تهران، با تأیید آتش‌سوزی در “یک مرکز روان‌درمانی و نگهداری افراد کم‌توان”، گفت در پی وقوع آتش‌سوزی در این مرکز که ساختمانی چهارطبقه است، “حدود ۵۰ نفر زن و مرد که در این ساختمان” نگهداری می‌شدند با کمک آتش‌نشان‌ها از این مرکز خارج شدند اما “دو مرد دچار سوختگی خیلی شدید” شدند. او گفت که این دو مصدوم “از زمان شعله‌ورشدن آتش در محاصره شعله‌ها بودند” و آتش‌نشان‌ها پس از آنکه این دو نفر را از داخل ساختمان به بیرون منتقل کردند به اورژانس منتقل کردند. معلوم نیست سرنوشت آسیب‌دیدگان چه خواهد شد.

بعد از آتش‌سوزی فاجعه‌آمیز مرکز توان‌بخشی لنگرود، روز ۱۵ آبان نیز فرماندار دلفان، از آتش‌سوزی در یکی از مراکز ترک اعتیاد در شهر نورآباد خبر داد و گفت: “در پی وقوع آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد شهر نورآباد، این حریق “بدون خسارت جانی” مهار شد.”

به‌این‌ترتیب آتش‌سوزی “مرکز نگهداری افراد کم‌توان” در تهران، سومین مورد از آتش‌سوزی در مراکز تحت‌نظر سازمان بهزیستی طی یک هفته اخیر است.

ما موظفیم از افراد آسیب‌پذیر فعالانه دفاع کنیم. علت این آتش‌سوزی‌ها روشن است. حکومتی سرکار است که کارش دزدی بی‌رحمانه است. از هرکس و هرجا بتوانند بدزدند، می‌دزدند. حتی به قیمت جان انسان‌ها. از بودجه مراکز ترک اعتیاد و افراد کم‌توان، از صندوق بازنشستگان، از آموزش کودکان، از بیمه‌های درمانی و پزشکی کارکنان، از دستمزد کارگران، از نان شب بیکاران، از جیب خالی بیماران، و از حساب‌های ذخیره بی‌مسکنان. همه‌جا و همه چیز برای این حکومت موضوع دزدی و چپاول است. این اوضاع است که نتیجه‌اش این می‌شود که هر روز مردم قربانی آتش‌سوزی و بیماری و هزار بلای دیگر شوند. مدارس روی سر کودکان فرومی‌ریزند، خانه بیماران کم‌توان آتش می‌گیرد، پلاسکو و متروپل و هزار جای دیگر با ساکنینش در آتش می‌سوزد، و هر روز شاهد فاجعه‌ای در این کشور هستیم. همه چیز دارد فریاد می‌زند که برای خلاصی از این بلایا باید حکومت بلاخیز اسلامی را سرنگون کرد.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *