مذهب امر خصوصی هر انسان است! - عطیه نیک‌نفس

مذهب امر خصوصی هر انسان است! – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر اخبار “در بازداشت گسترده شهروندان بهائی همدان در روز ۱۶ آبان‌ماه، منزل ۳۴ شهروند تفتیش شده و در این میان شش شهروند نیز بازداشت شده‌اند. تفتیش منازل این شهروندان با “خشونت زیاد” همراه بوده و برای تفتیش هر خانه از پنج تا ۱۰ مأمور وزارت اطلاعات استفاده شده است. این مأموران برای ورود به منازل از عناوینی چون “مأمور برق، شهرداری یا پستچی” استفاده کرده‌اند و در برخی موارد “با شکستن قفل، زدن لگد به در، گذاشتن اسلحه بر روی سر و تفتیش بدنی وارد منازل شده‌اند”.”

در قوانین رژیم اسلامی حقوق انسانی جایی ندارد، زیرا بنیاد تفکر اسلامی اساساً جایی برای انسانیت و به‌رسمیت‌شناختن آزادی عقیده و بیان ندارد.

رژیم جمهوری اسلامی کارنامه‌ای بسیار سنگین و جنایتبار در زمینه حذف، دستگیری و به‌قتل‌رساندن مخالفین دارد. فارغ از اینکه تفکرات مذهبی سراسر خرافی و پوچ است؛ ولی حق داشتن هر باوری از حقوق اولیه انسانی است که تعریفی در اسلام و رژیم اسلامی ندارد. بهاییان از جمله اقشاری هستند که در ۴۵ سال گذشته توسط رژیم اسلامی مورد سرکوب و شکنجه قرار گرفته‌اند و احکامی بسیار شنیع را متحمل شده‌اند. باید دیگربار تأکید نمود که مذهب امر خصوصی هر انسان است و هیچ‌کس حق دخالت در زندگی شخصی و جستجو در تفکرات انسان‌ها را ندارد. تفتیش منازل شهروندان به دلیل داشتن باور دینی متفاوت و حمله و تهاجم به حریم شخصی آنها با عناوین کاذب و ضرب و شتم و سرقت و غارت اموال آنها نشانه عمق توحش رژیم اسلامی است.

در این میان باید نقش تمامیت‌خواهی جنبش اسلام سیاسی را نیز در نظر گرفت. جنبشی سراسر ضد انسان که برای رسیدن و ماندن در قدرت حاضر به کشتن، سرکوب، تجاوز، شکنجه و زندان هزاران انسان شده است و با منابع مالی به چنگ آمده از چپاول ثروت عمومی نه‌تنها در ایران بلکه در تمام دنیا مراکز اسلامی با هدف پرورش و گسترش تروریسم و اشاعه اسلام سیاسی تأسیس می‌کند.

در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی تمامی سردمداران، دست‌اندرکاران، آمران و عاملین رژیم به جرم پایمال‌کردن حقوق پایه‌ای انسان‌ها، جنایت علیه بشریت و حمایت از تروریسم در دادگاه‌های صالحه مردمی محاکمه خواهند شد و به سزای اعمالشان خواهند رسید. آن روز چندان دور نیست!

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *