همه تخم‌مرغ‌ها در سبد موشک‌ها! -محسن ابراهیمی

همه تخم‌مرغ‌ها در سبد موشک‌ها! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چند هفته است که عملیات موشکی حکومت اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه افزایش پیدا کرده است. حمله موشکی در خاک عراق و پاکستان دو نمونه اخیر هستند.

معلوم می‌شود که حکومت اسلامی فقط فقر و فلاکت و بیخانمانی، اعتیاد، کودک کار و آلودگی هوا و نابودی دریاچه‌ها و جنگل‌ها تولید نمی‌کند. در کنار اینها از یکطرف میلیون‌ها انسان منزجر از دین و معترض به حکومت اسلامی تولید می‌کند و از طرف دیگر در تولید راکت و پهپاد و موشک هم سرآمد است. آن‌قدر انبوه که حزب‌الله و حماس و حوثی‌ها و باندهای شیعی در عراق سهل است، حتی ولادیمیر پوتین هم می‌تواند از نعمات موشکی و پهپادی و راکتی آیت‌الله‌ها مستفیض شود! فقط حزب‌الله در زرادخانه‌اش ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار راکت، پهپاد و موشک در اختیار دارد که هدیه ناقابل خامنه‌ای به برادر عمامه دارش حسن نصرالله است!

سؤال این است که حکومتی که اقتصاد کشوری به بزرگی ایران را به قعر ویرانی و زندگی ده‌ها میلیون انسان را به خاک سیاه نشانده است، چرا این‌قدر روی تولید بلاوقفه و انبوه پهپاد و راکت و موشک تمرکز کرده است؟

پاسخ کوتاه و سرراست به این سؤال این است:

حکومت اسلامی مدت‌هاست بقایش در داخل را به دم موشک‌هایش در خارج بسته است. موشک‌هایی که در مواردی فقط پرتاب می‌شوند تا حکومت اسلامی در قامت یک بازیگر منطقه‌ای بااقتدار ظاهر شود. تصور می‌کنند بی اقتداری در داخل را می‌توانند با “اقتدار” در خارج جبران کنند. اگر دقت کنید، هر چقدر چالش‌های سیاسی در داخل خطرناک‌تر شده است، موشک‌پرانی در خارج اهمیت بیشتری پیدا کرده است. هر چقدر محور انقلاب در داخل قوت بیشتری گرفته، همان قدر اتکا به “محور مقاومت” خارج بیشتر شده است. “محور مقاومتی” که موشک و پهپاد و راکت بیشتری لازم دارد تا پوسیدگی ایدئولوژیک – سیاسی‌اش را جبران کند و به حیاتش ادامه دهد!

حکومت اسلامی، حکومت شهروندان در داخل نیست؛ حکومت حشدالشعبی و حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی و حوثی‌ها در خارج است. یک هدف مهم تقویت آنها در منطقه، ظاهرشدن به‌عنوان یک دولت مقتدر و بانفوذ در منطقه و از این طریق قدرت‌نمایی در مقابل شهروندان است. حکام اسلامی چون سبدی امن در داخل ندارند، همه تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد موشک‌ها گذاشته‌اند. اما دیکتاتورها را مردم سرنگون می‌کنند. اگر حتی یک دیکتاتور را موشک توانسته است نجات دهد، دومی می‌تواند جمهوری اسلامی باشد!

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *