هذیان‌گویی‌های رئیس‌جمهوری جلاد - شهلا دانشفر

هذیان‌گویی‌های رئیس‌جمهوری جلاد – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ابراهیم رئیسی این سمبل کشتار و جنایت که مردم او را جلاد می‌خوانند، در جریان دیداری از بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهاراتی داشت که بیانگر حال و وضع حکومت است. او در سخنانش “آزادی بیان و قلم” را جزو بزرگ‌ترین دستاوردها و افتخارات جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت که برخی تلاش دارند با قلم و بیان زهرآگین خود، آنها را مخدوش کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از به‌ثمررسیدن این تلاش‌ها ممانعت کند.

ظاهراً رئیسی شعارها و گفتمان‌های سراپا خشم و نفرت مردم در کف خیابان، فراخوان‌ها و بیانیه‌های اعتراضی مردم را “آزادی بیان و قلم ” در جمهوری اسلامی قلمداد می‌کند، تا صورتشان را با سیلی سرخ نگاه دارد. چون علی‌رغم همه سرکوبگری‌هایشان زورشان نرسیده این صداها را خاموش کنند. از جمله فریاد شعارهایی چون ” دولت شش کلاسه، غرق در اختلاسه! “، “رئیسی بی‌عرضه برگرد برو تو حوزه”، “ننگ ما ننگ ما دولت الدنگ ما”، “رئیسی دروغگو حاصل وعده‌هات کو” در کف خیابان و در گفتمان‌های گروه‌های مبارزاتی مردمی نشانه‌های بارزی از فضای اعتراضات مردمی است. شعارها و گفتمان‌هایی که در تداوم فریاد مرگ بر دیکتاتور و زن زندگی آزادی قرار دارند.

اما رئیسی در کنار مباهات بر “آزادی بیان و قلم” در جمهوری اسلامی، فرمان شکستن قلم‌هایی را می‌دهد که به قول وی زهرآگین‌اند. زهرآگین‌اند چون کل بساط جهنمی جمهوری اسلامی را همراه با خرافه و مذهب و تمامی ارکان پایه‌ای‌اش به چالش می‌کشند.

تأکید دیگر رئیسی در این دیدار بر شناخت و به‌کارگیری بهترین، مؤثرترین و به‌روزترین ابزار و روش‌ها برای مقابله با تهدیدات هویت ایرانی– اسلامی به‌عنوان مأموریت اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. عرصه‌ای که در آن جمهوری اسلامی شکست بزرگی خورده است. به‌ویژه در انقلاب “زن زندگی آزادی”. در پی چنین شکستی است که امروز رئیسی در دیدار از وزارت ارشادش بر ضرورت حرکت تحولی و جهادی برای حفاظت از “هویت فرهنگی و دینی کشور” سخن می‌گوید. این سخنان رئیس‌جمهور حکومتی در سراشیب سقوط است.

پاسخ رئیسی جلاد را باید در کف خیابان داد. همانطور که فریاد زدیم “تجمع اعتراض حق مسلم ماست”، باید بر آزادی بیان و عقیده و وسیع‌ترین آزادی‌های سیاسی و نیز آزادی فوری و بدون قیدوشرط تمامی زندانیان سیاسی تأکید کنیم. جمهوری اسلامی با تمام دم‌ودستگاه وزارت ارشاد و مذهب و خرافه‌اش نابود باید گردد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *