شکنجه گران و سرکوبگران بترسید! – مینا احدی

مندرج در ژورنال شماره ۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این تیتر روزنامه آلمانی سود دویچه تسایتونگ است به قلم رونن اشتانکه در مورد حکم دادگاهی در شهر کوبلنز در آلمان در روز پنج شنبه ١٣ ژانویه ٢٠٢٢.

او نوشت این یک خوشبختی بزرگ است که سیستم قضایی در آلمان از قانونی استفاده کرد که چندان هم قدیمی نیست و برای اولین بار در آلمان یک جنایتکار از سوریه را محاکمه کرده و حکم حبس ابد به او دادند.

نویسنده اضافه کرد اگر چه منافع و علائق سیاسی دولت آلمان هم پشت این حکم و دادگاه هست، اما نفس برگزاری دادگاه و اعلام حکم حبس ابد به اتهام جنایت علیه بشریت، یک موفقیت برای قربانیان و یک گام بسیار مثبت برای دادخواهان است.

نکته بسیار مهمی را روزنامه گوشزد میکند، منافع و علائقی که متاسفانه تا همین امروز مانع برگزاری دادگاهی در آلمان برای محاکمه جنایتکاران جمهوری اسلامی شده است.

یک افسر سوریه ای که مدتها در زندانی مخوف در سوریه بنام الخطیب کار میکرده و متهم به شرکت در شکنجه ۴٠٠٠ نفر و قتل حداقل ٣٠ نفر است، در برلین در سال ٢٠١٩ دستگیر و از سال ٢٠٢٠ محاکمه شد و در نهایت با حضور ٨٠ شاهد و شاکی، محکوم شد. این اتفاق مهمی است که با استقبال بسیار گسترده بین المللی مواجه شده است.در همین آلمان دهها نفر از جانیان اسلامی زندگی میکنند و یا در نهادهای مرتبط به حکومت اسلامی مشغول بکار هستند که باید فورا دستگیر و محاکمه شوند. باید تلاش کرد آن روز را نزدیک و نزدیکتر کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *